자주하시는 질문 FAQ _ Seattle

본문 바로가기

자주 하시는 질문 _ 시애틀 캠퍼스

Frequently asked questions _ Seattle Campus

자주하시는 질문 FAQ _ Seattle 목록

  1. 등록취소를 원할 경우 어떻게 하면 되나요? 

    If I want to cancel my registration, how can I do that? 

    등록 취소할 학생이름, 학년을 적어 학교로 이메일(seattle@usbks.org)을 합니다. 

    Email seattle@usbks.org with student’s name and grade. 

     

    등록 취소를 원하실 경우 환불을 요청해야만 환불이 됩니다. 

    You must specifically ask for your tuition to be refunded. 

     

    납부를 하신 분은 등록금 규정(수업 시작 전까지는 100% 환불)에 의해 환불해 드립니다. 

    Paid tuition will be refunded by our tuition policy (100% refund before first class)  

     

    납부를 하지 않으신 분도 등록 취소할 경우, 반드시 이메일을 합니다. 대기자 명단에 있는 분을 위해서 입니다.

    Even if you didn’t pay tuition, please notify us of your cancellation so we can accommodate students on the waiting list. 

  2. 등록금 외에 다른 비용이 있나요?

    Are there other fees except tuition?

     

    등록자는 학기 마다 PTA회비가 개인당 $15 청구됩니다. 

    Evert student is charged $15 per person and semester.  

     

    교지값($15)은 2학기에만 부과됩니다. 1학기에는 교지가 배부되지 않습니다. 

    Yearbook fee, $15 only for 2nd semester. No yearbook is published in 1st semester.  

     

    4주차 수업까지 수업료를 완납하지 않으시면 Late fee $25 추가요금이 청구됩니다.

    Late fee $25 will be charged if payment is not received by the 4th week of the semester.  

  3. 장학 증서 사용 방법을 알려주세요. 

    How to use Scholarship Certificate

    자녀가 학교 각종대회에서 수상하여 장학 증서가 있는 경우 온라인 등록상에서 payment를 check으로 선택하시고 장학 증서를 지참하고 학교에 오셔서 장학금 금액을 제외한 금액을 check으로 지불하시면 됩니다.   

     

    If your child has received a certificate of scholarship at any school competitions, please choose "pay by check" during online registration and then pay the tuition by check. Write the check for the amount of school tuition minus the certificate amount. Also, bring the certificate when paying the tuition.

  4. 등록금에 관한 규정을 알고 싶어요. 

    I want to know Tuition Policy.

    등록금은 매 학기마다 수업을 받기 전에 완불되어야 함을 원칙으로 합니다  

    Tuition is due on the first day of school. Make checks payable to United Seattle Korean School (USKS). The amount due is listed on the registration from. 

     

    늦게 등록한 경우 학기가 시작된 후 4주까지는 100%, 그 이후로는 수업회수의 비율로 등록금을 지불해야합니다.

    예) (총 등록금 / 16주) * 수업 회수 = 실제 지불 액수

     No discount/refund is given for missing the first three weeks of the semester. 

    Starting from the fourth week, tuition is calculated in proportion to weeks missed.


  5. 등록금 환불 및 크레딧 규정에 대해서 알고 싶어요.
    Class Withdrawal and Refund Policy

    등록한 후 학교를 다닐 수 없는 경우 학부모의 요청에 의해 등록금을 환불을 받거나 크레딧을 받을 수 있습니다. 학교에서 제공한 크레딧은 본인과 본인가족만 사용 가능하며 환불은 불가합니다.

    The balance will be refunded or may be held as a credit to be used in the next semester. Credits provided by the school can only be used by you and your family, and refunds are not available.

     

    학기 시작 전에 취소하면 등록금 100%를 돌려받을 수 있고, 1주차에 취소하면 등록금 75%를, 2-3주차에 취소하면 등록금 50%를 돌려받을 수 있습니다. 4주차부터는 등록금을 돌려받을 수 없습니다. 

    A 100% tuition refund is available to students if they withdraw before class. A 75% tuition is available for withdrawal during the first week, and 50% tuition is available for withdrawal during the second, third weeks. No refund is available after the forth week. 

     

    빠진 수업은 등록금을 돌려받을 수 없습니다. 

    No refund is available for missing classes.  

     

    학습꾸러미 발송 후 그리고 수업 시작전에 등록 취소를 할 경우 학습꾸러미 비용 $20을 제외한 수업료를 환불 받을 수 있습니다. 우편 발송한 경우, 배송료는 환불이 안됩니다.

    If you cancel your registration after receiving your study package and before class starts, you can get a refund of the tuition fee excluding the $20 study package fee. If sent by mail, the shipping fee is non-refundable.

     

     

    General Korean Class/ Enrichment Class

    Refund

    Credit

    Before 1st class

    100%

    100%

    After 1st class

    75%

    100%

    After 2nd class

    50%

    75%

    After 4th class 

    No refund

    50%

    After 5th class 

    No refund

    No refund

     

  6. 더 궁금한 사항이 있나요? 

    More Questions?

    seattle@usbks.org로 이메일을 보내주세요.

    Please email seattle@usbks.org

FAQ 검색

모바일 버전으로 보기