1차시_9/6 수업 내용_Lesson Summary
페이지 정보
작성자 시애틀캠퍼스 작성일25-09-10 23:12 조회60회 댓글0건관련링크
본문
새학기가 시작되는 첫날인 만큼, 여러모로 많이 혼란스러우실수도 있다고 생각이 되었으나 다행이 한별반 학생들 모두 침착하게 수업에 임해 주었습니다. 각 학생에게 적합한 수업 배치를 위해 한국어 능력 평가 배치고사를 진행했으며 이에 따른 반 이동이 9월 한 달 동안은 있을 수 있음을 알려드리며 양해를 부탁드립니다.
첫 수업에서 듣기 평가를 했습니다. 문제를 3번씩 들려주어 학생들이 충분한 시간을 갖고 문제를 풀수 있도록 했습니다. 두번째 수업에서 읽기 평가를 했고 세번째 수업에서는 쓰기 평가를 했습니다. 두번째 수업부터 일대일 말하기 평가를 인터뷰 형식으로 진행하며 이를 통해 학생에 대해 알수있는 기회를 만들었습니다.
한국 전통놀이 인 제기차기 그리고 딱지 놀이를 통해 학생들의 첫 만남 가운데 낮 설음과 어려운 시험 문제로 인한 긴장감과 적막한 분위기를 재미와 편안함으로 바꿔보았습니다.
As it was the first day of the new semester, I anticipated some confusion. Fortunately, all Hanbyeol class students approached the lesson calmly and responsibly. To ensure appropriate class placement for each student, I conducted a Korean language proficiency placement test. Please note that class adjustments may occur throughout the month of September based on these results, and I appreciate your understanding.
In the first session, I administered a listening assessment. Each question was played three times to give students ample time to respond. In the second session, I conducted a reading evaluation, followed by a writing assessment in the third session. Starting from the second class, I also began one-on-one speaking evaluations in an interview format, which allowed me to better understand each student’s language ability.
To ease the tension and unfamiliarity of the first meeting—especially after challenging assessments—I introduced traditional Korean games such as jegichagi (Korean shuttlecock kicking) and ttakji (paper slap game). These activities helped transform the quiet and nervous atmosphere into one of fun and comfort.
댓글목록
등록된 댓글이 없습니다.