3차시_9/20 수업 내용_Lesson Summary
페이지 정보
작성자 시애틀캠퍼스 작성일25-09-24 09:03 조회103회 댓글0건관련링크
본문
3차시_9/20 수업 내용_Lesson Summary
안녕하세요, 학부모님 여러분.
이번 주에는 교과서와 익힘책을 배부하였습니다. 학급에서 어떻게 점수를 받는지 알려주었습니다. 하루 총 3점을 (출석1+숙제&공책정리1+참여도&발표1) 받을수 있습니다. 2과 배우기를 마치고 숙제로는 익힘책 2과를 하루에 한쪽씩 하도록 과제를 내 주었습니다. 또한, 인사 대화법을 공책에 적었고 집에서 연극 하는 것 처럼 연습해서 다음 주에 발표하기로 했습니다.
말하기 평가 & 읽기 평가
친구들과 인사 나누기를 통해 자연스러운 대화 연습을 했습니다.
교과서 P 34 를 같이 읽었습니다.
읽기에서는 글자 모양, 띄어읽기 등을 지도하였습니다.
듣기 평가 & 쓰기 평가
또래와 인사하는 대화를 듣고 인사 대화법을 공책에 썼습니다.
각 단모음을 써서 카드를 만들었습니다.
단모음이 포함된 단어와 문장을 교과서 30~35쪽에서 듣고 직접 써보며 쓰기 능력 강화했습니다.
재미 활동
학생들이 두개의 줄을 맞대고 서서 돌아가며 인사하는 게임을 했습니다..
얼굴을 활용해 배운 모음 읽기를 하였고 팀을 만들어 어느 팀이 먼저 모음 읽기를 끝내는지 겨루기를 했습니다.
*********************************************************************************************
Dear Parents,
This week, I distributed the main textbook and the practice workbook to students. I also explained how students earn points in class: They can receive a total of 3 points each week — 1 point for attendance, 1 point for homework & notebook organization, and 1 point for participation & presentation.
We completed Lesson 2 in the textbook. For homework, students were assigned to complete one page per day from Lesson 2 in the practice workbook. Additionally, students wrote down greeting dialogue patterns in their notebooks and were asked to rehearse them at home like a short skit. They will present their dialogues next week in the classroom.
Speaking & Reading Assessment
Students practiced natural conversation by greeting their classmates.
We read page 34 of the textbook together.
During reading time, we focused on letter shapes and proper spacing between words.
Listening & Writing Assessment
Students listened to a sample casual greeting dialogue and wrote it down in their notebooks.
They created vowel cards by writing each short vowel.
Using pages 30–35 of the textbook, students listened to words and sentences containing short vowels and practiced writing them to strengthen their writing skills.
Fun Activities
Students played a greeting game where they stood in two lines and rotated to greet each other.
They practiced reading vowels using facial expressions, then formed teams to compete in a vowel-reading challenge to see which team could finish first
Please continue to support your child’s learning at home by encouraging daily practice and participation. Thank you always for your cooperation!
댓글목록
등록된 댓글이 없습니다.