5차시_10/4 수업 내용_Lesson Summary
페이지 정보
작성자 시애틀캠퍼스 작성일25-10-06 08:52 조회52회 댓글0건관련링크
본문
5차시_10/4 수업 내용_Lesson Summary
안녕하세요, 학부모님 여러분.
이번 주 한별반에서는 교과서 4과를 마쳤습니다. 아이들이 적극적으로 참여하며 즐겁게 배운 하루였습니다.
숙제
익힘책 4과
자음 및 자음 단어 연습
가족에게 추석 인사하기
자음 학습
교과서 4과: 소리 내는 발음기관 관찰
자음 소리 연습 및 쓰기
자음이 들어간 단어 찾기
활용 자료: 교과서 27, 28 / 46, 47, 48 / 파워포인트
재미 활동/ 말하기 평가
추석 문화 알아보기
추석 인사 배우기
4팀 구성 후 숙제였던 교과서 181쪽 준비물로 게임 진행
듣기 / 쓰기 평가
자음과 모음 연합표 만들기
자음이 들어간 단어 학습
장날 통장 소개, 한글 디자인 공모전 안내
활용 자료: 교과서 48, 49 / 파워포인트 / 공책
읽기 평가
자음+모음 연합표 읽기
자음 포함 짧은 문장 읽기
자음 단어 연습
활용 자료: 교과서 50, 51, 52 / 파워포인트
*************************************************************************************************************Hello, Parents,
This week, we completed Chapter 4 of the textbook. The students participated actively and had a joyful learning experience.
Homework
Complete Chapter 4 in the workbook
Practice consonants and consonant-based words
Share a Chuseok greeting to parents.
Consonant Learning
Observed speech organs that produce sounds (Textbook Chapter 4)
Practiced consonant sounds and writing
Found words containing consonants
Materials used: Textbook pages 27, 28 / 46, 47, 48 / PowerPoint
Fun Activities / Speaking Assessment
Learned about Chuseok traditions
Practiced Chuseok greetings
Formed 4 teams and played a game using materials prepared from textbook page 181
Listening & Writing Assessment
Created consonant-vowel combination charts
Studied words containing consonants
Introduced “Market Day Passbook” and the Hangeul Design Contest
Materials used: Textbook pages 48, 49 / PowerPoint / Notebook
Reading Assessment
Read consonant-vowel combination charts
Practiced reading short sentences with consonants
Reviewed consonant-based vocabulary
댓글목록
등록된 댓글이 없습니다.