10.18
페이지 정보
작성자 시애틀캠퍼스 작성일25-10-20 18:02 조회12회 댓글0건관련링크
본문
교과서: ㄹ+모음 / 단어 쓰기 (토마토, 기타)
Textbook: ㄹ + vowels / Word writing (tomato, guitar)
게임: 라~리, 타~티 컵 안의 사탕 찾기
Game: Find the candy in the cup (라~리, 타~티 sounds)
활동: 자음 물고기 잡기
Activity: Catch the consonant fish
쓰기: 피카츄, 피노키오, 허수아비 – 없는 자음 써보기
Writing: Fill in missing consonants (Pikachu, Pinocchio, Scarecrow)
읽기: 지금까지 배운 단어 읽기
Reading: Read the words learned so far
게임: ‘이마’ 종이 붙이고 떼기
Game: Stick and shake off the “forehead” paper
오감 배우기: 눈, 귀, 입, 코, 손 (보아요, 들어요, 먹어요, 냄새 맡아요, 만져요)
Five senses: Eyes, ears, mouth, nose, hands (look, listen, eat, smell, touch)
활동: 맞는 그림 붙이기
Activity: Match and paste the correct pictures
동화구연: 손톱을 먹은 쥐
-
물건은 제자리에 두어요.
-
엄마 아빠 말씀을 잘 들어야 해요.
-
발표: “우리 엄마는 ~ 음식을 좋아해요. 왜냐하면 ~.”
Storytime: The Mouse Who Ate Fingernails
-
Put things back where they belong.
-
Listen well to Mom and Dad.
-
Presentation: “My mom likes ~ food because ~.”
Let’s learn to tell the difference between consonants & vowels → syllables → words → sentences.
댓글목록
등록된 댓글이 없습니다.