맑은반

10.18

페이지 정보

작성자 시애틀캠퍼스 작성일25-10-20 18:02 조회14회 댓글0건

본문

891974d62d425fc14cbb79810d1cec79_1761008325_574.JPG
891974d62d425fc14cbb79810d1cec79_1761008327_6583.JPG
891974d62d425fc14cbb79810d1cec79_1761008329_07.JPG
891974d62d425fc14cbb79810d1cec79_1761008330_52.JPG
891974d62d425fc14cbb79810d1cec79_1761008331_5677.JPG
891974d62d425fc14cbb79810d1cec79_1761008333_0771.JPG
891974d62d425fc14cbb79810d1cec79_1761008334_8232.JPG
 

교과서: ㄹ+모음 / 단어 쓰기 (토마토, 기타)

Textbook: ㄹ + vowels / Word writing (tomato, guitar)

게임: 라~리, 타~티 컵 안의 사탕 찾기

Game: Find the candy in the cup (라~리, 타~티 sounds)

활동: 자음 물고기 잡기

Activity: Catch the consonant fish

쓰기: 피카츄, 피노키오, 허수아비 – 없는 자음 써보기

Writing: Fill in missing consonants (Pikachu, Pinocchio, Scarecrow)

읽기: 지금까지 배운 단어 읽기

Reading: Read the words learned so far

게임: ‘이마’ 종이 붙이고 떼기

Game: Stick and shake off the “forehead” paper

오감 배우기: 눈, 귀, 입, 코, 손 (보아요, 들어요, 먹어요, 냄새 맡아요, 만져요)

Five senses: Eyes, ears, mouth, nose, hands (look, listen, eat, smell, touch)

활동: 맞는 그림 붙이기

Activity: Match and paste the correct pictures

동화구연: 손톱을 먹은 쥐

  • 물건은 제자리에 두어요.

  • 엄마 아빠 말씀을 잘 들어야 해요.

  • 발표: “우리 엄마는 ~ 음식을 좋아해요. 왜냐하면 ~.”

 

Storytime: The Mouse Who Ate Fingernails

  • Put things back where they belong.

  • Listen well to Mom and Dad.

  • Presentation: “My mom likes ~ food because ~.”

자음/모음 → 글자 → 단어 → 문장 을 구별해보아요
Let’s learn to tell the difference between consonants & vowels → syllables → words → sentences.

댓글목록

등록된 댓글이 없습니다.

맑은반 목록

게시물 검색


Copyright © www.usbks.org All rights reserved.
상단으로
PC 버전으로 보기