3/30 Class Overview
페이지 정보
작성자 시애틀캠퍼스 작성일24-05-07 23:17 조회382회 댓글0건관련링크
본문
안녕하세요. 저번 시간에는 희망사항을 나타내는 '~고 싶다' 표현과 과거시제를 나타내는 '-았/었다'를 배웠습니다. 그리고 역할놀이를 통해 물건 이름과 숫자 말하기 연습을 하였습니다.
수업시간에 배운 '작은별' 동요 링크
유네스코 기록 문화유산을 간단히 소개해 드렸었는데요. 관련 링크입니다.
기록문화 유산 중에 함께 시청하였던, 이산가족 상봉 관련 영상
그리고 다음주에는 전에 나누어 드렸던 <기차 ㄱㄴㄷ> 읽기 시험을 하고자 하오니, 링크를 참고하셔서 읽기 연습을 해오시기를 바랍니다. 읽기 자료도 함께 첨부하였습니다. https://www.youtube.com/watch?v=FAvchrQJFbM
시험은 각 한 분씩 돌아가면서 저와 일대일로 읽을 것입니다. 각각 5-10분 내외로 예상합니다.
그럼 다음 시간에 뵙겠습니다. ^^
Hello,
Among the previous lessons, there are expressions like '~고 싶다' indicating desires and '-았/었다' indicating past tense. Also, we practiced naming objects and numbers through role-playing.
Here are the links:
- 'Twinkle Twinkle Little Star' song we learned in class: https://www.youtube.com/watch?v=F1tKFlyj3pQ
- Introduction to UNESCO's Intangible Cultural Heritage: https://english.cha.go.kr/cop/bbs/selectBoardList.do?bbsId=BBSMSTR_1205&uniq=0&mn=EN_03_03&ctgryLrcls=CTGRY211
- Video on separated families related to the intangible cultural heritage: https://www.youtube.com/watch?v=4ELxNwXX3CQ
Additionally, next week we will have the reading test on the '<기차 ㄱㄴㄷ>' that I shared before. Please practice reading using the provided link and material(I attached it again). https://www.youtube.com/watch?v=FAvchrQJFbM
The test will be conducted one-on-one, with each person taking about 5-10 minutes.
See you on Saturday ^^
댓글목록
등록된 댓글이 없습니다.