10.11일 푸른반 수업 내용 / 10.11 Puleun Ban Lesson
페이지 정보
작성자 시애틀캠퍼스 작성일25-10-12 18:42 조회24회 댓글0건관련링크
본문
자음 모음 읽기 복습 , 율동과 음악으로도 복습
텍스트북 교재 2과 38~44 진도 나갔습니다
한글날의 의미와 세종대왕의 한글 창제 목적에 대해 배웠습니다
비가 오는 관계로 놀이터에 나가는 대신 태극기 키링을 만들었습니다
아이들이 집중해서 하나하나 비즈를 붙여 완성하는 모습이 참 예뻤습니다
숙제 : 익힘책 12-15p,
한글 자음 모음 표 익히기
We reviewed the consonants and vowels again, using songs and movement activities for fun practice.
In the textbook, we covered Lesson 2, pages 38–44.
We also learned about the meaning of Hangul Day and King Sejong’s purpose in creating Hangul.
Since it was raining, instead of going to the playground, the children made Taegukgi keychains.
It was lovely to see them focused and carefully attaching each bead to complete their projects.
Homework:
-
Workbook pages 12–15
-
Practice the Korean consonant and vowel chart
댓글목록
등록된 댓글이 없습니다.