12월6일 한음반수업내용 (Class content for Haneumban on December 6th) 한음반 수업내용
페이지 정보
작성자 시애틀캠퍼스 작성일25-12-06 14:57 조회17회 댓글0건관련링크
본문
1교시
* 추수감사절 이야기 나누기
* 한 해 동안 감사한 일 나누기
* –느(으)냐고 문법 배우고 문제 풀어보기
2교시
* 듣기 평가 오디오 파일 듣고 빈칸 채워 넣기
* 듣기 평가 문제 풀기
* 한 명씩 친구 이름 뽑아서 친구 외모 묘사하기
* 묘사한 친구 이름 맞추기
3교시
* 첫인상에 대한 본문 읽기
* 본문 읽고 문제 풀기
* 친구의 옛날 모습과 현재 모습 그림으로 그리고 묘사하기
* 옛날 모습과 현재 모습 비교해서 묘사하기
숙제
* 일기 5문장씩 2번 작성
* 교정한 일기 다시 써오기
* 워크북 19-20쪽 하기
준비물
* 폴더
* 빨간 볼펜
* 줄공책
1st Period
* Students shared their Thanksgiving stories.
* Students shared things they were thankful for during the year.
* Students learned the grammar pattern –느(으)냐고 and practiced with exercises.
2nd Period
* Students listened to the listening-test audio file and filled in the blanks.
* Students completed the listening-test questions.
* Students picked a classmate’s name and described the friend’s appearance.
* Students guessed which friend was described.
3rd Period
* Students read a passage about first impressions.
* Students answered questions based on the passage.
* Students drew and described a friend’s past appearance and current appearance.
* And then they made up comparison sentences of the friend’s past and current appearance.
Homework
* Write two diary entries, 5 sentences each
* Rewrite the corrected diary entries
* Complete Workbook pages 19–21
Supplies to Bring
* Folder
* Red pen
* Lined notebook
* 추수감사절 이야기 나누기
* 한 해 동안 감사한 일 나누기
* –느(으)냐고 문법 배우고 문제 풀어보기
2교시
* 듣기 평가 오디오 파일 듣고 빈칸 채워 넣기
* 듣기 평가 문제 풀기
* 한 명씩 친구 이름 뽑아서 친구 외모 묘사하기
* 묘사한 친구 이름 맞추기
3교시
* 첫인상에 대한 본문 읽기
* 본문 읽고 문제 풀기
* 친구의 옛날 모습과 현재 모습 그림으로 그리고 묘사하기
* 옛날 모습과 현재 모습 비교해서 묘사하기
숙제
* 일기 5문장씩 2번 작성
* 교정한 일기 다시 써오기
* 워크북 19-20쪽 하기
준비물
* 폴더
* 빨간 볼펜
* 줄공책
1st Period
* Students shared their Thanksgiving stories.
* Students shared things they were thankful for during the year.
* Students learned the grammar pattern –느(으)냐고 and practiced with exercises.
2nd Period
* Students listened to the listening-test audio file and filled in the blanks.
* Students completed the listening-test questions.
* Students picked a classmate’s name and described the friend’s appearance.
* Students guessed which friend was described.
3rd Period
* Students read a passage about first impressions.
* Students answered questions based on the passage.
* Students drew and described a friend’s past appearance and current appearance.
* And then they made up comparison sentences of the friend’s past and current appearance.
Homework
* Write two diary entries, 5 sentences each
* Rewrite the corrected diary entries
* Complete Workbook pages 19–21
Supplies to Bring
* Folder
* Red pen
* Lined notebook
댓글목록
등록된 댓글이 없습니다.