2차시_9/13 수업 내용_Lesson Summary > 한별반

본문 바로가기

한별반

2차시_9/13 수업 내용_Lesson Summary

페이지 정보

작성자 시애틀캠퍼스 작성일25-09-17 09:36 조회75회 댓글0건

본문

56dd22515355cdb3471d5fbb73364a44_1758127035_3692.jpeg
56dd22515355cdb3471d5fbb73364a44_1758127037_3207.jpeg
2차시_9/13 수업 내용_Lesson Summary

안녕하세요, 학부모님 여러분.
처음 보는 우리들 (선생님, 학생들)이기에 서먹할 수도 있었지만 서로를 존중하며 선생님의 지도를 잘 따라 즐겁게 한국어를 배우는 시간을 가졌습니다. 아래는 주요 수업 활동과 평가 내용입니다.

말하기 평가

  • 학급 교훈인 **“존중하고, 친절하게, 호기심을 가지자!”**를 소개하고 이에 대한 올바른 태도에 대해 이야기를 나눴습니다. 

  • 친구들과 인사 나누기를 통해 자연스러운 대화 연습을 했습니다.

듣기 평가 & 쓰기 평가

  • 칠판에 자신의 한글 이름 쓰기 를 했습니다.

  • 이름 끝 음절에 따라 ‘이야/야’의 쓰임을 배우며 문법적 감각을 키웠습니다.

  • 친구들과 “나는/너는 몇 학년이야?” 인사법을 익히며 자연스러운 질문과 응답을 연습했습니다.

 재미 활동

  • [이름] 빙고 게임을 통해 자기소개를 하며 친구들과 친밀감을 쌓고, 말하기에 대한 부담을 줄였습니다.

  • [선생님/학생 역할] 인사 게임을 통해 실생활에서 사용할 수 있는 표현을 자연스럽게 연습했습니다.

 읽기 평가

  • ‘요’ 존칭 어법을 활용한 문장 만들기를 통해 예의 바른 표현을 익혔습니다.

  • 이름에 따른 ‘이에요/예요’의 쓰임을 배우며 문장 구성 능력을 향상시켰습니다.

  • “저는/당신은” 표현을 통해 어른께 인사하는 법을 배우고, 상황에 맞는 언어 사용을 연습했습니다.

 듣기 & 말하기 평가 (마무리 인사)

  • “가/봐”와 “가세요/계세요” 표현을 배우며 상황에 맞는 인사법을 익혔습니다.

  • 수업이 끝나고 학생들이 교실 문밖을 나갈때 배운 마무리 인사를 사용했습니다.

*********************************************************************************************

Hello, dear parents,
Although it was our first time meeting one another (teachers and students), we quickly overcame any initial awkwardness by showing mutual respect and following the teacher’s guidance. We had a joyful and engaging time learning Korean together. Below is a summary of our key class activities and assessments:

Speaking Assessment

  • We introduced our classroom motto: “Be respectful, be kind, and stay curious!” and discussed what these values look like in our behavior.

  • Students practiced greeting one another in Korean

 Listening & Writing Assessment

  • Students wrote their Korean names on the board

  • We learned how to use ‘이야/야’ depending on the final sound of a name, strengthening grammatical awareness.

  • Through the greeting phrase “What grade are you in?” (나는/너는 몇 학년이야?), students practiced asking and answering questions naturally.

Fun Activity

  • Using a [Name] Bingo Game, students introduced themselves and built connections with classmates while easing into speaking Korean.

  • Through a Teacher/Student Role-Play Greeting Game, students naturally practiced expressions they can use in real-life situations.

Reading Assessment

  • Students created polite sentences using the ‘요’ honorific ending, learning respectful language.

  • We explored the use of ‘이에요/예요’ based on name endings to improve sentence construction.

  • Using expressions like “저는/당신은”, students learned how to greet adults appropriately and practiced using language suited to different contexts.

Listening & Speaking Assessment 

  • Students learned how to say goodbye using expressions like “가/봐” and “가세요/계세요”, depending on the situation.

  • At the end of class, students applied what they learned by using these farewell expressions as they exited the classroom.






댓글목록

등록된 댓글이 없습니다.

한별반 목록

Total 11건 1 페이지
한별반 목록
번호 제목 글쓴이 날짜 조회
공지 한글 티셔츠 공모전 _The Korean T-shirt Design Contest 첨부파일 시애틀캠퍼스 10-01 38
공지 9월 27일 추석 행사_Chuseok Celebration 시애틀캠퍼스 09-24 55
공지 학부모님께/Welcome letter to Parents 첨부파일 시애틀캠퍼스 09-11 72
공지 1 학기 학습지도 계획안_Instructional Plan for 1 Semester 첨부파일 시애틀캠퍼스 09-10 72
공지 학습 지도 매달 계획안/Monthly Plan-1 Semester 첨부파일 시애틀캠퍼스 09-10 69
6 6차시_10/11 수업 내용_Lesson Summary 시애틀캠퍼스 10-11 44
5 5차시_10/4 수업 내용_Lesson Summary 시애틀캠퍼스 10-06 56
4 4차시_9/27 수업 내용_Lesson Summary 시애틀캠퍼스 09-29 71
3 3차시_9/20 수업 내용_Lesson Summary 인기글첨부파일 시애틀캠퍼스 09-24 104
열람중 2차시_9/13 수업 내용_Lesson Summary 시애틀캠퍼스 09-17 76
1 1차시_9/6 수업 내용_Lesson Summary 시애틀캠퍼스 09-10 66
게시물 검색

모바일 버전으로 보기